tisdag 6 mars 2012

Forsdykning...

När ja var i Aussie träffade jag några killar som hade gjort forsdyk här i Queenstown och de tyckte jag ju så klart lät jättehäftigt så jag gick och letade upp de företaget. Så igår gjorde ja det:)
Det är inte som ett vanligt dyk som ja har gjort innan utan man har en speciell utrustning som är lite smidigare än de vanliga dykvästarna man har på sig. Egentligen är de inte så mycket man ser av fiskar och sånt utan det är mer själva upplevelsen som är häftig. Man åker med i strömmarna och det är riktigt grunt på vissa ställen. Det djupaste är 4 meter. Man måste använda händerna för att knuffa undan stenar och annat för att inte krocka med dom.

Man kunde välja mellan olika svårighetsgradet. Jag tog den näst extrema för ja visste inte riktigt hur jobbigt och svårt de skulle bli. Den mest extrema är den snabbaste forsdykningen i världen och man färdas 6 km på 34 min. Den som ja gjorde va också jättesnabb men inte lika snabb;) Det var häftigt att prova på för det är inte så många ställen man kan göra det på i världen. Killen som ja dök med han tog massa kort på mig medans jag dök som han skulle skicka på min mail men de har jag inte hunnit fått än. Det ska bli kul och se hur de bilderna blev. Man kan ju nästan tro att jag har blivit nån extremsportare på den här resan:)

I morse lyckades vi tillslut komma ifrån Queenstown fast med flyg istället för Kiwibussarna. Resan gick väldigt smidigt och det var verkligen värt pengarna istället för att sitta på en varm o äcklig buss i 20 h. Så det enda vi har hunnit med idag var att besöka ett jättestort museum om Nya Zeelands historia. Det var faktiskt väldigt intressant. Imorgon ska vi gå upp tidigt och utforska stan.
                                                                               <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar