lördag 7 maj 2011

KL-igen

Nu är jag tillbaka på samma ställe som jag var på för några veckor sedan med Carro -Kuala Lumpur på samma gamla goa hostel- Birds nest! Allt ser precis ut som innan jag lämnade det här stället. Jag trivs verkligen bra här det är litet och mysigt.
Vi har hunnit med att både langkawi och Penang här Malaysia och jag kan säga att jag verkligen är färdig med Malaysia. Nu har jag vart här för länge! Så imorgon bär det av till Filippinerna..woooppp

Langkawi blev jag besviken på för jag trodde att de skulle vara så mkt finare. För jag hade hört att det skulle vara så vackert där men de tyckte jag inte alls. Det som var posetivt var att det är taxfritt där så alkohol, parfymer, tobak mm är superbilligt! Tex en 1liters Bacardiflaska kostade 70 kr och en 33cl öl kostade 2 kroner!!
Vi hyrde en bil en dag som vi körde runt ön med, det var lite spännade att köra på vänster sida men Fabian klarade det alldeles utmärkt. Jag var för feg för att köra men jag körde runt lite på en parkering så jag kan med skryta om att jag har kört på vänster sida;)
 Efter några dagar där kände vi oss mer än klara på Langkawi så vi begav oss med båt till Penagan. På båten träffade vi en norsk kille som hette Erland som hänge på oss några dagar;) Men han skulle vidare till Singapore men vi ska ses om några dagar i Kuala Lumpur igen. I Penang gick vi mest runt i staden och besökte olika tempel och museum och en fruktfarm:) De var ganska intressant och se hur de var på en fruktfarm eftersom jag aldrig har varit på någon innan. Vi hade med oss en guide som gick med oss runt och berättade om de olika frukterna.

2 bilder från fruktfarmen

Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar