fredag 27 maj 2011

Nu börjar äventyret lida mot sitt slut.....

Just nu sitter Lydia och jag på flygplatsen i Moskva. Vi kommer att få sitta här i 17 långggaa timmar och vänta på nästa flyg ska gå till Sockholm. Härifrån tillStockholm tar det bara 2 h så de känns som att vi hade hunnit gå hem p 17h istället för att vänta här;) Det är en ganska liten flygplats och de enda butiker som finns här är antingen parfymbutiker eller spritbutiker. Det värsta av allt är att det finns inga bankautomater så vi kan inte ta ut några pengar men som tur är finns det några butiker som tar kort så vi kan få i oss nån mat.
Vi sitter utanför en buisness lounge på golvet för att det är bra täckning till WIFI där men vi måste se väldigt fattiga ut för först kom det en snäll gubbe och gav oss en vip biljett in dit för han hade en över, sedan kom det 2 äldre män ut med jordnötter, jos, bröd och sylt och till sist träffade vi en svensk familj som gav oss svensk godis;) hahah så egentligen ar det inte synd om oss!


Innan vi flög till Hong Kong så stannade vi en dag i Manila och bodde på lyxhotell och då följde en av killarna med som vi har lärt känna i Sabang. Eftersom alla som vi har pratat med har berättat att Manila är så farligt och att man måste vara jätteförsiktig där och inte gå ensam på gatorna utan alltid ta taxi så kändes det väldigt tryggt att Paul följde med som är filippin och har bott i Manila. Han visade oss runt och hjälpe oss att komma till flygplatsen. Det kändes lite sorgligt att åka ifrån Filippinerna men jag har lovat mig själv att jag ska snart komma och hälsa på igen:)


Sedan bar det av till Hong Kong där vi mötte upp Christian som vi träffade i Kuala Lumpur första gången. Vi lärde oss snabbt att i Hong Kong kan man inte prata engelska så det problematiskt vissa gånger. När vi frågade någoting på engelska så svarade de på kinesiska och när vi sa att vi inte förstod, då sa de samma sak igen fast långsammare som att vi skulle förstå bättre då istället. Jobbiga kineser. Det här hände hela tiden och det var ganska frustrerande. Jag tyckte inte Hong Kong var så speciellt de var som alla andra storstäder i asien, bullriga och smutsiga men de fanns såklart fina ställen också.

En dag besökte vi Ocean Park. Det är en park med massa fina akvarium och en nöjespark med bergodalbanor mm. Där såg vi på en delfinshow och eftersom jag älskar delfiner var jag extra glad:)


vackra delfiner


Brännmaneter

 Här i Hong Kong finns det Disneyland och eftersom jag inte har varit på det innan ( Lydia har)så måste vi ju såklart åka dit:) Det var jättefint med alla olika världar, teatrar, parader och åkatraktioner. Vi hade inga problem att gå runt där en hel dag för man hittade alltid nya saker att titta på eller göra. Verkligen tummen upp!


Snövit och Aaskungen kommer åkande på sin svan.


Disneyland:)

Vi har även hunnit med sighsing, varit på nattmaknader och blomstermarknader, festat och fixat mina naglar:) Nu ska jag gå upp och lägga mig på heltäckningsmattan bredvid Lydia på en flygplats i Ryssland. Ja nån gåång ska ju vara den första att få sova på en flygplats. Det känns väldigt overkligt att snart vara hemma. Det har gått så fort och jag vill bara se mer av världen! God natt och sov gott<3 

1 kommentar: