fredag 24 februari 2012

Nya Zeeland

Nu efter mycket om och men har jag äntligen kommit till Nya Zeeland. Det var ett litet äventyr. Det började på flygplatsen i Cairns när jag skulle checka in, då fick jag reda på att jag var tvungen att ha en utresebiljett från Nya Zeeland för att komma in i landet. Vilket jag såklart inte hade. Jag hade 15 min på mig att boka en på flygplatsen innan dom stängde incheckningen. Jag hann som tur var i sista sekunden. Resten av resan gick ganska bra och nu är jag här.

Jag åkte ensam till NZ eftersom Andreas ville åka till Ayers rock medans jag vill ha mer tid här istället. Carro har lämnat mig och åkt tillbaka till kalla Sverige.

Jag behövde inte åka många timmar själv för jag hittade 2 svenska tjejer Sofie och Rebecka på hostlet första dagen jag kom hit. Så nu hänger jag på dom ett tag:)

Nu är vi i Kaiteriteri. Det är ett litet samhäll precis vid havet. I förrgår kunde jag kryssa över ännu en sak på min lista: Jag simmade med vilda delfiner:)!!! Det har alltid varit en dröm att få göra de och de va lika häftigt som ja hade föreställt mig:) Vi åkte ut med en båt för att hitta delfinerna och 5 minuter senare så hade vi fullt med delfiner som hoppade runt båten. De är så vackra!
Vi var tvugna att andvända våtdräkter med huva och hela rubbet för det va rikigt kallt i vattnet. När man hoppade i vattnet så dröjde det inte länge för man hade flera delfiner som simmade runt och ville leka med mig. Sammanlagt var de ca 500 delfiner på de stället vi var. Här är några bilder som jag har tagit från båten. Jag hade även med mig en undervattenskamera, ja hoppas att några bilder blev bra iaf.



<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar