tisdag 3 januari 2012

Hejdå Sverige!

Nu var det då dax att sparka igång den här bloggen igen. Det har det gått ett år sen jag åkte på min förra resa, och nu bär det iväg igen mot nya äventyr. Den här gången till Australien, Nya Zeeland och förhoppningsvis till Fiji om jag hinner med. Jag ska bara vara borta i 2,5 månad och har tillochmed beställt hemresan. Jag reser imorgon kl.11.25 från Landvetter, mellanlandar i London,där jag måste vänta 9 timmar, sedan är det direkt till Melbourne. Det blir många timmar på flyget med det ordnar sig säker.
Det känns lite lättare att packa den här gången eftersom jag har en viss erfarenhet och vet vad jag behöver ha med mig. Jag önskade mig en ny frontmatad ryggsäck i julklapp och det fick jag som tur var. Min förra ryggsäck var toppmatad och det var ett himla jobb varje gång man skulle ha något i ryggsäcken eftersom det oftast låg underst. Nu kan jag lägga ner säcken och öppna hela väskan och ta det jag vill ha utan att rör upp alltihop. Jag vill inte heller ha med mig förmycket eftersom jag vill kunna handla med mig lite mer saker hem den här gången. Man behöver ju inte ha med sig så mycket heller för är det något jag saknar får jag väl köpa det någonstans på vägen. Det viktigaste är ju pass, biljett, visum och lite pengar.
Nu ska jag titta till min packning en sista gång sedan blir det sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar