onsdag 26 januari 2011

Resan till Laos

Jag vaknade tidigt på morgonen och checkade ut från hotellet i Ko phangan. Jag åkte taxi till båten som sedan tog mig över till Surathani. Därifrån gick bussen till Bankok. På bussen träffade jag en tjej från Stockholm som också reste ensam nu efter att hon hade åkte ihop med en tjejkompis. Det var så himla kul att träffa henne för resan gick så mycket snabbare och roligare än om man skulle ha åkte ensam.
Hon ska åka till Bali om några dagar.

Vi kom fram klockan 05.00 till Bankok så det var ju inte det enklaste att hitta ett hotell så tidigt på morgonen till Jenny. När vi tillslut hade fått i oss frukost och fixat hotellrum åkte vi till ett jättestort köpcentrum som var ca 7 våningar stort med massa butiker. Jag ville shoppa massa saker men jag kan inte bära runt på det så jag har bestämt mig för att åka till Bangkok senare för att sedan kunna skicka hem saker.

Efter det så åkte vi för att besöka en av de största marknadern i asien. Den är i Bangkok varje lördag och söndag. På den markanden skulle man utan problem kunna gå på en hel dag. Det fanns massa fina saker där och jag köpte några småsaker som presenter hem.


Jenny i det stora köpcentret.

Den stora markanden.

Såhär är det vanligt att man åker moppe i Thailand och det värsta är att det är dom vuxna som oftast har hjälm medans barnen är utan.
När klockan blev 20.00 så satt jag på tågstationen för att vänta på att mitt nattåg till Laos skulle gå. Jag kommer att vara framme klockan 09.00 så det kommer bli en lååång resa helt ensam. Jag hade turen eller oturen att få en överslaf. På ett sätt kändes det jättebra att sova så högt upp så ingen kunde ta mina saker men jag var livrädd för att ramla ner från sängen som inte var direkt bred. Det guppade och hoppade hela resan men jag lyckades endå sova ganska många timmar på tåget.
Från gränsen till Laos åkte jag en minivan som körde mig till Vang Vieng där jag nu bor med Matilda, Matilda, Ellen och Melinda.

Min säng på tåget.

Kram Alex


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar