söndag 13 mars 2011

Tsunami

Då har man vart med om nått man aldrig skulle kunna tänka sig skulle hända. Vi satt för 2 dagar sedan och åt middag när Melindas telefon ringer. Det var hennes mamma som ringde och hon berättade att de hade varnat om en tsunami som skulle komma in över indonesien om 1 h. Jag kände bara att en stor klump bildades i magen och bilder från tsunamin i Thailand dök upp i huvudet på mig. Jag fick bokstavligt talat panik. Vi sprang bort till ett intenetcafe för att ta reda på mer info.
Vi träffade folk som satte sig i bilar o drog medans andra vart helt lugna. Vi visste inte va vi skulle ta vägen så vi tog våra pass och gick upp i en stor byggnad där nästan alla från hotellet hade gått till, där vi väntade på de värsta. Men INGET hände!!!:D
Efter några timmar efter den utsatta tiden gick jag direkt till ett internetcafe igen och ringde hem och de va skönt att höra mamma o pappas röster då!!

Men vi skulle ju inte tro att det var över då. Nej då igår såg vi på tvn o internet att de ska komma in en tsunami över indonesien på kvällen. Då stod det på internet att man ville att om man var vid kusten på bali så skulle man dra in i landet. FAN vi är 500 m från havet! Panik igen.. Men även det var ett falskt alarm som tur var. För vi visste inte vart vi skulle ta vägen. Man måste ju ta sådana saker på allvar. Men vi klarade oss och alla mår bra:)

Idag satte jag mig på flyget till Malaysia för att träffa Caroline som kommer imorgon:) Det känns jättetråkigt att lämna tjejerna, vi har haft så kul tillsammans och bott med varandra nu i 2 månader så det känns lite tomt nu när man är ensam. Ser framemot att träffa Caroline imorgon, ska bara hitta henne på flygplatsen först;)

natti natt!!

1 kommentar:

  1. Det var en stor sten som föll från hjärtat när det visade sig att ni inte behövde utsättas för en jättevåg. Skönt

    SvaraRadera